Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli zwany dalej Zespołem jest jednostką organizacyjną gminy Miasta i Gminy Serock.
Zespół prowadzi wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock, w tym zapewnia:
- obsługę finansowo - księgową,
 - prowadzi rachunkowość obsługiwanych jednostek,
 - organizuje wypłaty wynagrodzeń, rozliczenie wynagrodzeń i innych należności z tytułu zawartych umów,
 - opracowuje plan finansowy Zespołu oraz jego zmiany, współpracuje z dyrektorami jednostek obsługiwanych w zakresie sporządzania planów tych jednostek oraz zmian w planach,
 - prowadzi sprawy związane: z udzielaniem i rozliczaniem dotacji przedszkolnych, dofinansowaniem kształcenia młodocianych,
 - wykonuje zadania związane z organizacją dowożenia uczniów do szkół.
 
Do zadań Zespołu należy ponadto:
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, likwidacją i przekształceniem szkół i placówek,
 - opracowywanie projektów uchwał i zarządzeń z zakresu oświaty,
 - organizacja szkół i przedszkoli, w tym: rekrutacja do przedszkoli/szkół, analiza arkuszy organizacyjnych i aneksów,
 - prowadzenie bazy danych oświatowych SIO,
 - awans zawodowy nauczycieli, przygotowanie konkursów na stanowiska kierownicze,
 - prowadzenie ewidencji placówek niepublicznych na terenie gminy,
 - kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki młodzieży w wieku 16-18 lat,
 - współpraca z organem nadzoru pedagogicznego, w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
 
Zakres działania Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku określa Statut Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku/ załącznik do Uchwały Nr 260/XXIV/2016r. Rady Miejskiej w Serocku z dnia 29.06.2016r.